Axla logo
Materialebestillingssystem

Sæt bæredygtighed på din dagsorden

Et featurerigt og brugervenligt system

Gør dit forsyningsselskab mere bæredygtigt med et genbrugslager, som institutioner og skoler samtidig får glæde af. På lageret opbevares de ting, som er for gode til at blive smidt ud og som børnene kan bruge i innovative projekter.

Et genbrugslager er en fordel for både dit ressourcecenter og for dem, som får gavn af materialerne. Med løsningen bidrager du til et bedre klima, mens børnene fra barnsben lærer at få mere ud af tingene, inden de kasseres. Samtidig hjælper du også institutionerne og skolerne med den økonomiske besparelse, der er ved at genbruge materialer. Alt i alt en rigtig god løsning, som har flere fordele med sig.

Med Axlas Materialebestillingssystem letter du den administrative proces, der er ved at modtage ordrer på mail eller mundtligt. Bestilleren udfylder en online-formular, der gør det nemt at sikre dokumentation på bestillingerne. På genbrugslageret finder personalet materialet frem og gør det klar til afhentning. Når materialet kan afhentes, får bestilleren besked.

Materialebestillingssystem indeholder følgende features

  • Bestillingsformular, som letter den administrative del, da ordren går direkte ind i den interne del af systemet.
  • Forskellige adgangsniveauer i brugeradministration.
  • Responsivt design, der gør det let at bestille materialer på computere og mobile enheder via hjemmesiden.

Herudover kan du og/eller bestilleren:

  • Let skabe overblik over bestillinger.
  • Følge bestillingen fra A-Z, imens den bliver behandlet.
  • Nemt sende beskeder til bestilleren og til din kollega på genbrugslageret.
  • Printe info-seddel til jeres fysiske markering og opfølgning på materialerne. Herved kan bestilleren selv finde sin vare på genbrugslageret. Yderligere er det en fordel, hvis I tilbyder levering, da det sikrer, at den rette vare bliver sendt.

Teknikken bag systemet

Materialebestillingssystem er en løsning, som erstatter det almindelige Excelark, der alternativt kan bruges.

Løsningen har den fordel, at bestillinger går direkte ind i et administrativt system. Derved sparer det dig tid og letter processen fremfor at skulle modtage bestillinger på mail og efterfølgende manuelt taste dem ind i et Excelark.

Systemet er bygget i ASP.NET Core 6, som er en af de nyeste .NET-versioner.

Det er opsat i en klassisk MVC-struktur med en Microsoft SQL database, som holder alt data.

Applikationen håndterer mange mails, hvortil SendGrid anvendes til udsendelse af mails til både bestilleren og renovationsmedarbejderne.

I den administrative del anbefales det at benytte en tablet eller computerskærm til at skabe overblik over de store tabeller på siderne.

Et udvalg af kommuner og forsyningsselskaber, som benytter vores løsninger

Vil du vide mere om Materialebestillingssystemet?

Vil du vide mere om Materialebestillingssystemet?

Lars Paulsen: +45 71 96 19 58
Keld Rasmussen: +45 71 99 86 22
Vanessa Munk: +45 71 96 97 22

Eller udfyld formularen, så kontakter vi dig.

Nyhedsbrev

Modtag opdateringer om Axlas forsyningsløsninger.