CASE: SAFEROAD

Optimering mod en enklere ordreproces

Saferoad er leverandør af løsninger der øger trafiksikkerheden for alle trafikanter. Dette indebærer bl.a. løsninger som vejskilte, afspærring, vejmarkering, autoværn, afmærkning, støjskærme, brorækværker og en lang række trafikprodukter, der findes på, over og langs med vejen.

Som førende eksperter i udlejning af afspærringsmateriel, opsætning og nedtagning af skilte, tilsyn, udarbejdelse af skilteplaner med mere, ser du som trafikant Saferoads produkter ved vejskilte, vejspærringer, støjskærme med mere.

Mere sikker og intuitiv bestillingsproces

Saferoad ønskede en App der forenklede og gjorde processen omkring bestillingen af skilte/produkter mere intuitiv for Saferoads kunder.

Hidtil skulle kunden fysisk notere forskellige oplysninger vedrørende bestillingen af nye skilte, på lokationen. Oplysninger som efterfølgende blev sendt via e-mail, når kunden kunne tilgå sin computer. Alternativt afgav man sin bestilling ved at ringe til Saferoad.

Processer som kunne resultere i forkerte eller misforståede oplysninger ved ordreafgivelse, som for begge dele potentielt kunne medføre større mængder af efterfølgende arbejde med at kvalitetssikre kundens bestilling.

SAFEROAD havde behov for at forenkle ordreprocessen af skilte, samt gøre den mere intuitiv for sine kunder.
Hidtil skulle kunden notere oplysninger vedrørende deres bestilling af nye skilte on-site på lokationen, for derefter at foretage bestillingen gennem telefon eller via mail hjemme på kontoret. Altså var der tale om en process der let kunne resultere i misforståelser eller forkerte oplysninger ved ordreafgivelsen.

Eksempelvis hvis SAFEROAD’s kunde sad med en ældre og out-dated version af produktkatalog. Noget som medførte både mere arbejde i forbindelse med selve bestillingen og det medførte mere arbejde med at kvalitetssikre kundens bestilling.

Hurtigere ordreproces med færre fejl

Den udviklede app til SAFEROAD kan bruges af deres kunder på den aktuelle lokation- altså on-site ude i marken – og samtidig guider den kunden sikkert gennem processen i forhold til bestilling af skilte. Appen registrerer brugerens GPS-koordinater og tilbyder mulighed for at justere helt ned til eksakt placering af skiltet. Samtidigt er det muligt at tage et billede af skilt eller lokation, som vedhæftes med ordren – en ordre der sendes direkte fra appen til SAFEROAD’s salgsafdeling. Ligeledes indeholder app’en naturligvis SAFEROAD’s nyeste og opdaterede produktkatalog.

DEn udviklined app betyder for SAFEROAD’s kunder, at bestillinger nu foretages direkte på lokationen. Kunden har adgang til alle nødvendige oplysninger for bestillingen og guides sikkert igennem hele processen. Derudover skal kunden ikke hele dagen huske på, at få afgivet ordren når man er tilbage på kontoret.

Internt hos SAFEROAD betyder appen, at de i langt højere grad får alle nødvendige oplysninger direkte via ordreafgivelsen. Dette reducerer risikoen for fejl og misforståelser, samt medvirker til at SAFEROAD administrativ anvender mindre tid til at efterbehandle kundernes ordre.