Case: Workshop med Dansk Bilbrancheråd

Professionel hjælp til konkretisering af løsning

Dansk Bilbrancheråd er landets største interesseorganisation indenfor autobranchen. De kontaktede Axla i sommeren 2021, fordi de havde en særlig udfordring, som de havde brug for hjælp til. Medlemmerne i Dansk Bilbrancheråd manglede en app, hvor de kunne kommunikere enkelt med kunder og med hinanden.

De var dog i tvivl om, hvad de helt præcis ville have og havde brug for nogle, der kunne hjælpe dem med at skabe overblik over muligheder og løsninger. Derfor søgte de afklaring via en workshop hos os. Valget faldt på Axla, da Dansk Bilbrancheråd i eget netværk blev anbefalet at bruge os til formålet.

Sparring og indsigt gav klarsyn

En workshop hos os er særlig velegnet til dig, der har en god ide, som inkluderer softwareudvikling, men ikke ved, hvor du skal gå hen for at få den løst. Eller dig, der ikke ved, hvordan din ide kan blive til virkelighed.

På en workshop hjælper vi dig med at blive helt skarp på, hvilken løsning du vil have, så udvikleren bedst muligt kan hjælpe dig i mål. Herunder ser vi også på, hvilke kompetencer din kommende udvikler skal have for at løse opgaven bedst muligt.

Denne type workshop varer typisk 2-3 dage. Under forløbet sætter vi sammen rammerne. Derefter præsenterer vi vores løsningsforslag, og i dialog med dig tilpasser vi det ud fra de ønsker og feedback, som du kommer med”.

Per Borroe Nielsen, administrationschef, Dansk Bilbrancheråd var meget begejstret for forløbet.

Den (workshoppen) var rigtig god – og nødvendig. Vi er jo ikke uddannet til at udvikle sådanne ting. Og med vores ord og deres spørgsmål, blev vi klogere på, hvor vi skulle hen. Vi fandt en god løsning, som vi forventer meget af”, fortæller han.

“Vi kan helt klart anbefale en workshop hos Axla. Med sådan komplekse ting er en workshop nødvendigt – vi er jo ikke udviklere. Det var en god workshop, den fungerede fint og der blev fulgt op.”.

Per Borroe Nielsen, administrationschef, Dansk Bilbrancheråd

En løsning, der følges til dørs

Som det grundlæggende resultat af workshoppen, får du en konkret løsning, der kan arbejdes videre med – et projekt med en konklusion.

Helt specifikt kom Dansk Bilbrancheråd frem til, at de skulle bruge en app og at den skulle bruges til tre ting:

  1. Kommunikere med kunder. For eksempel ønskede de muligheden for at sende dem spørgsmål, tilbud og give besked, når bilen var færdig og klar til afhentning.
  2. At søge blandt specialister i netværket. Og på den måde trække på hinandens kompetencer.
  3. Gøre det muligt og nemt at få fat på specialværktøj til en opgave.

Per anbefaler en workshop hos Axla til andre virksomheder i samme situation.

Vi kan helt klart anbefale en workshop hos Axla. Med sådan komplekse ting, er en workshop nødvendigt – vi er jo ikke udviklere. Det var en god workshop, den fungerede fint og der blev fulgt op”, afslutter Per.

Dansk Bilbrancheråd har efterfølgende valgt Axla til også at implementere og udvikle løsningen.

Call Now ButtonRing til os