Case: Nordfyns Finans

Ekspresløsning, som erhvervskunder skaber mersalg på



Nordfyns Finans er et datterselskab af Nordfyns Bank, der beskæftiger sig med erhvervsleasing indenfor landbrug, transport og entreprenørvirksomheder. 

Denne leasing frigiver likviditet for virksomheder i de nævnte brancher ved, at der indgås aftaler på udstyr og transportmateriel. Eksempelvis hvis Jens Hansen, som er landmand, skal bruge en traktor i sin virksomhed, så kan han tage imod Nordfyns Finans’ tilbud og dermed lease sin nyeste investering. Den aftalte leasingydelse gør det nemt for ham at overskue, om økonomien kan bære det. 

I efteråret 2019 var Nordfyns Finans i en situation, hvor de havde et akut behov for en webløsning til forhandlerne. De manglede en løsning, der var nem at gå til og som ville give forhandlernes kunder et hurtigt svar på, hvad det ville koste at vælge et produkt hos dem. Løsningen skulle bruges således, at kunden hurtigt kunne se, om investeringen var økonomisk relevant eller ej. Med den nye løsning har de et svar indenfor en time. 

Med udgangspunkt i forhandlernes behov, gik Nordfyns Finans i gang med at finde en passende løsning hertil. 

Vi kan klart anbefale Axla til andre virksomheder, fordi de er meget involverende og har en direkte tilgang til at løse udfordringer.

Morten Larsen, direktør, Nordfyns Finans

Fra kontakt til produkt

Igennem netværk kom direktør Morten Larsen fra Nordfyns Finans i kontakt med René Holdgaard Wilhardt fra Axla. Og derfra gik det stærkt. Morten kontaktede René en torsdag, de afholdt et møde fredag og ugen efter var de i gang med at udvikle en løsning. 

Hele forløbet bestod udelukkende af fire møder; det første var indledende. Det andet omhandlede en snak om løsningen med udvikleren og inkluderede en indgåelse af den endelige aftale. Efter endt udvikling kom det tredje møde, som var en opfølgende snak, og så det sidste, der bestod af en opsamling og aflevering af det nye system. Herefter havde finansieringsselskabet det ønskede produkt, der matchede det opståede behov.

Vi kan klart anbefale Axla til andre virksomheder, fordi de er meget involverende og har en direkte tilgang til at løse udfordringer, fortæller Morten Larsen, direktør, Nordfyns Finans.

Samarbejdet med Axla

“Al kommunikation har været i øjenhøjde, og vi har haft en rigtig god kemi lige fra starten af”, fortæller Morten Larsen.

Morten Larsen og administrationschef Lisette Kold Nielsen giver begge udtryk for, at de er begejstrede over Axlas positive tilgang til at se muligheder. “Med Axla har alle forespørgsler været mulige. De er gode til at finde vej til en løsning ved at dreje på nogle parametre”, siger Lisette Kold Nielsen.

Yderligere lægger Morten Larsen og Lisette Kold Nielsen ikke skjul på, at de aldrig er i tvivl om, at de er i selskab med et team af kompetente mennesker, der ved, hvad de sidder med. “De er gode til at læse de kunder, de møder. Ved første møde var der ikke tilløb til dialog – den var der straks”, siger Lisette Kold Nielsen. Hun uddyber også, at Axla hurtigt forstod, hvad Nordfyns Finans’ kerneidentitet var, samt hvad det vedrørende leasingløsning betød. 

Axlas ekspresforståelse af finansieringsselskabets udfordring gjorde, at de sparede tid og mandetimer på at udarbejde en færdig og korrekt kravspecifikation.“Axla kom selv med løsningsforslag – det betød, at vi ikke skulle bruge tid og ressourcer på at finde en løsning på et område, vi ikke beskæftiger os med til dagligt”, siger Lisette Kold Nielsen. Morten Larsen tilføjer, “Vi kan klart anbefale Axla til andre virksomheder, fordi de er meget involverende og har en direkte tilgang til at løse udfordringer”.

Med Axla har alle forespørgsler været mulige. De er gode til at finde vej til en løsning ved at dreje på nogle parametre.

Lisette Kold Nielsen, administrationschef, Nordfyns Finans

Den nye webløsning

Nordfyns Finans har haft deres nyeste webløsning siden december 2019, og de har testet den blandt udvalgte forhandlere. Derfor blev den endeligt lanceret på markedet i januar 2020. Indtil videre har der været positiv respons og systemet tegner godt for fremtiden. 

Vi er glade for et produkt, der kan justeres på. Muligheden for at justere og bygge videre på, er to rigtig gode ting. Og jeg er sikker på, at der kommer flere løsninger med udgangspunkt i basisløsningen. Ja, faktisk er systemet allerede blevet udvidet med et modul til taxabranchen”, siger Morten Larsen.

Webløsningen kommer til at betyde, at Nordfyns Finans’ kunder, forhandlerne, får mulighed for at øge salget med et hurtigt tilbud ved hånden.

Call Now ButtonRing til os