Axla logo
Axla-dage

Vores dage til selvvalgte projekter

Fordi det giver os og vores kunder værdi

Axla-dage er vores dage

I maj og juli 2022 afholdte vi Axla-dage. Det er dage, vi hiver ud af kalenderen, så vi hver især kan fordybe os i selvvalgte projekter. Det er emner, der giver Axla, som helhed, en større værdi.

Denne gang valgte vi at dele dagene over 2 omgange. Den første omgang blev afholdt på Munkehatten 28. Den anden gang valgte vi at bryde vores sædvanlig kontekst. Derfor tog vi ud på Gammel Brydegaard, hvor vi både havde smukke omgivelser og udsøgt forplejning.

Det er ikke første gang, vi har succes med denne slags dage. I dette link kan du kan læse nærmere om:

  • Hvad det går ud på
  • Hvorfor vi gør det
  • Hvorfor vi bruger tid på det
  • Hvad vores team får ud af det
  • Hvad vi og vores kunder grundlæggende får ud af det.

Sådan gjorde vi denne gang

  • Vi planlagde forløbet et halvt år i forvejen, og bad alle i teamet om at besvare en kalenderinvitation om, hvorvidt de kunne deltage.
  • Herudover bad vi alle om at notere ønske om selvvalgte projekter på post-its og sætte dem på vores Axla-dage-plakat.
  • Undervejs tog vi status på ønsker for emner.
  • Ugen op til start, snakkede vi med alle i teamet om emnerne og der blev truffet en beslutning om, hvilke der gav mening at arbejde med.
  • Og så gik vi i gang. Vi startede hver dag samlet, hvor vi alle gav en status på emne. Nogle havde gang i flere projekter. Derefter gik vi i gang med fordybelsen. Nogle arbejde sammen og andre gjorde det alene.
  • Axla-dagene sluttede en fredag eftermiddag med en præsentation, hvor man kunne stille spørgsmål og få en god snak om emnet. Nogle måtte dog tage sig af akut, almindeligt arbejde, da en af forudsætningerne for det særlige forløb er, at kunderne ikke kan mærke, at vi “holder fri”.

Vi er stolte over, at vi endnu en gang har haft succes med vores Axla-dage

Hvad kom der ud af det?

Der var mange emner på banen. Som forventet, var der projekter som vi i første omgang ikke går videre med – men også adskillige, som vi har lavet en plan for.

Du kan se nogle udvalgte projekter, som har givet os – herunder også vores kunder – værdi denne gang:

  • To-trins-login. Vi kan nu hjælpe vores kunder med en stærkere sikkerhed, så uvedkommende ikke kan logge sig ind i systemerne.
  • Billedgenkendelse. Her byggede vi et program, der kunne genkende objekter – i vores forsøg brugte vi eget logo. Programmet blev sat ind i en app, der efterfølgende kunne genkende logoet.
  • Businesscase vedrørende udvikling af en data broker.
  • Nyt design til vores egen hjemmeside.
  • Og bæredygtighed. Der blev arbejdet med, hvad vi konkret kunne gøre i forhold til FN’s klimaråd og de første tiltag er allerede implementeret.

Hvad sker der så nu?

Nogle projekter har vi allerede glæde af. Og så er der dem, vi lige skal se nærmere på, om der skal gøres mere ved det. I august tager vi status, hvor hele forløbet har bundfældet sig. Men flere emner ser meget lovende ud, så de kan godt gå hen og blive aktuelle.

Vi er stolte over, at vi endnu en gang har haft succes med vores Axla-dage, som vi sandsynligvis kommer til at gentage. Det giver i hvert fald god mening at gøre det igen – vi glæder os faktisk allerede…

Læs også om Axla-dage 2019